Přínos pro partnery


Zapojení komerčních subjektů do projektu SUSO nabízí výhody, které jsou uvedeny níže.

  • Aktivní zacílení na cílovou skupinu budoucích řemeslníků a škol edukativní formou prezentace svých produktů, své značky. Výchova svých budoucích zákazníků mezi mladými řemeslníky.
  • Prezentace značky, produktu na výstavách po celé České republice a Slovensku. Oslovení laické i odborné veřejnosti.
  • Možnost podílet se na projektu, který má celoroční průběh, a který se těší podpoře odborných institucí (HK, SPS, profesní cechy, kraje…) vzhledem k jeho celospolečenskému přesahu.
  • Mediální výstupy soutěže lze využít k posílení vlastní komunikace, k budováni image firmy díky samotnému spojení se soutěží = vnímání jako zodpovědné firmy, společné získání reputace společností, které se hlásí k principům společenské odpovědnosti CSR (65 % českých zákazníků koriguje své chování vůči společensky zodpovědným firmám a upřednostňuje výrobek spojený s dobrou věcí).
  • Navázání spolupráce se školami a možnost ovlivnit odbornou výuku na školách. (prezentace nových technologií, výrobků směrem k pedagogům i žákům).
  • Spojení soutěže se stavebními veletrhy nabízí efektivní rozšíření komunikace firem, vystavujících na těchto veletrzích.
  • Získání přístupu, kontaktních údajů k soutěžícím – budoucím zákazníkům.
  • Na akcích spojených s jednotlivými postupovými koly a finále se nabízí prostor pro neformální setkání s odborníky a se zástupci komunální sféry v konkrétních regionech.

Společenské přínosy projektu

  • Společenský přesah – projekt dílčím způsobem reaguje na celospolečenský problém – nedostatek kvalifikovaných řemeslníků.
  • Popularizace řemesla formou exhibičních soutěžních kol v rámci stavebních výstav v ČR.
  • Mediální kampaň soutěže je vedena na podporu osvěty vedené ze strany dotčených státních institucí.
  • Podpora dialogu na téma úrovně odborné výuky na odborných školách.
  • Odborná veřejnost vnímá tento projekt jako nástroj na podporu výuky, na platformě soutěže se jak žáci, tak pedagogové seznamují s novými technologiemi, stavebními materiály a produkty partnerů soutěže.
  • Propojení teorie s praxí – pod vedením profesionálních odborníků řeší žáci konkrétní zadání z praxe.
  • Porovnání praktických dovedností a teoretických znalostí žáků z celé ČR.
  • Konkurenční výhoda na trhu práce – referenční ocenění udělené odborníky z praxe.
  • Pasivní účast žáků ZŠ v konkrétních regionech, potenciál dalších studentů odborných škol.
  • Sociální rozměr – zapojení dětských domovů do projektu.